User Experience (UX) eller brukervennlighet er en testmetode for å måle hvor enkelt og brukervennlig en app, en nettside eller et system er. Vi bruker da et utvalg av mennesker i målgruppen din til å teste produktet. Testingen fokuserer hovedsakelig på brukervennlighet og evnen til å oppfylle målene som er satt.
Den grafiske utformingen, brukerens samhandling med tjenesten, samt struktur og funksjon er avgjørende for hvordan brukeren opplever nettsiden, appen eller tjenesten din. NETBOOSTER er et digitalbyrå i vekst hvor nye teknologier og kontinuerlige erfaringer med apper og nettsider gjør oss fremoverlent på brukervennlighet.
Målet med all markedsføring er å få kunden til å gjøre en gitt handling, som oftest å bestille eller kjøpe noe. På markedsføringsspråk heter det «konvertering». I NETBOOSTER jobber vi kontinuerlig med å bli enda bedre, slik at våre kunder oppnår konkrete økninger i konverteringer eller andre satte mål. Gjennom ulike analyser har vi sett at bedre brukergrensesnitt kan øke nettsidens konverteringsfrekvens med opptil det tredobbelte.